Persecutia crestinilor: realitati si intrebari 

de Dragos Paul Aligica HotNews.ro
Luni, 11 ianuarie 2010, 9:23 Actualitate | Opinii

Dragos Paul Aligica
Foto: HotNews.ro
Alte doua biserici din Malaysia au fost tinte ale unor atacuri ca urmare a unei decizii judecatoresti care le permite non-musulmanilor sa utilizeze cuvantul "Allah" pentru a-l desemna pe Dumnezeu, scrie CNN preluat de Hotnews. Iata ca in pofida blocajului mediatic si placiditatii opiniei publice occidentale, o tema izbucneste regulat in prim-planul dezbaterii publice. Exista in acest moment in lume sute de milioane de oameni asupra carora planeaza continuu abuzul sau violenta, pentru simplul fapt ca au o anumita credinta religioasa: mai precis, pentru ca sunt crestini.

Altfel spus, crestinii reprezinta grupul cel mai persecutat din lume. Supusi discriminarii legalizate, violentei, inchisorii, deportarii si convertirii fortate, soarta acestor oameni ramane un secret bine ferit de atentia opiniei publice globale. Tema nu face prima pagina niciodata. Magnitudinea fenomenului ar cere-o. Prioritatile par insa altele. In ultimele sase luni s-a scris mai mult despre soarta ursilor polari decat despre soarta acestor semeni.

La varful piramidei, in marile trusturi media occidentale, unde se da tonul si acolo unde se afla principala sursa a acestui blocaj informational, tema este considerata ca prea incorecta politic si prea subversiva pentru noua ideologie a stangii liberale promovata de aceste institutii.

In lumina acestei ideologii, tot mai influenta in redactiile si studiourile de pe toate meridianele, crestinii sunt, alaturi de evrei, agresorii si exploatatorii acestei lumi. Prin definitie, nu pot fi victime. Iar daca realitatea contrazice dogma, cu atat mai rau pentru realitate!

La baza piramidei, jurnalistii din organizatiile nationale si locale defileaza mesmerizati dupa ritmul impus la varf. Superficialitatea, lipsa oricaror principii in afara asimilarii instinctive a unor vagi ecouri ale stangismului liberal, la care se adauga pura si simpla lipsa de profesionalism, conduc toate in aceeasi directie.

Si totusi, evidenta pare sa fie covarsitoare: traim o epoca de mari persecutii anticrestine. Iar acestea se intampla, paradoxal, cu tacerea complice a mass-media occidentale si sub ochii popoarelor crestine, abulice in fata agresivitatii purtatorilor altor credinte si resemnate in fata edictelor liberalismului corect politic.

Faptele brute si stupefiante

Situatia este atat de frapanta, incat, pentru a nu parea de domeniul fabulatiei, orice discutie trebuie sa inceapa lasand pur si simplu faptele sa vorbeasca, urmandu-l pe Anthony Browne, unul dintre putinii jurnalisti din marile trusturi de presa interesat de chestiunea persecutiilor crestine si care, mai mult, ateist declarat fiind, nu poate fi acuzat de partinire. Preoti crestini decapitati in India. Politia egipteana aresteaza si tortureaza in Cairo convertitii de la islamism. Atacuri asupra bisericilor in Pakistan. In Coreea de Nord, preotii risca in orice clipa condamnarea la moarte. Si acestea sunt doar o mostra.

Cei preocupati de eradicarea discriminarii, scrie Browne, pot usor gasi in Malaysia singura politica de actiune afirmativa in care o majoritate este privilegiata in fata unei minoritati. Este vorba de majoritatea mahomedana, ce are asigurat accesul privilegiat la slujbe, case si la educatie. In Pakistan, peste 5 milioane de crestini traiesc ca paria, aspirand la cariere cum ar fi curatatul toaletelor. Tot acolo, potrivit legislatiei, un mahomedan poate sa depuna marturie in justitie impotriva unui crestin; invers, nu.

In Indonezia, peste 10 mii de crestini au fost omorati in ultimii ani de catre musulmani in campanii de islamizare. In Egipt, coptilor le este interzis prin lege accesul la functia de sef al statului, accesul la universitatea de elita a tarii si sunt impiedicati in mod legal sa patrunda in randurile politiei si armatei. De facto, le este interzisa orice functie politica sau economica mai inalta.

Pentru a-si repara o biserica, coptii trebuie sa ceara aprobare de la presedintele tarii. Televiziunea publica promoveaza deschis propaganda anticopta, fara a da drept la replica acestora. Convertirea la crestinism este interzisa prin lege, iar tinerele crestine si chiar sotiile de preoti sunt rapite si convertite cu forta la Islam. In Nigeria, 12 regiuni au introdus sharia, obligandu-i pe crestini sa se conformeze ei. In aceeasi tara, mii de crestini au fost asasinati in ultimii ani si numarul violentelor anticrestine este in crestere.

Persecutia crestinilor nu este insa un monopol al campionilor musulmani. In Sri Lanka buddhista  bisericile vandalizate si  inchise in ultimii ani se numara cu sutele. In India, nationalistii hindu au incitat sute de atacuri impotriva comunitatii crestine care, trebuie amintit, se afla acolo inca de la anul 100 d.H. Statul indian are programe de actiune afirmativa pentru castele inferioare si saracii hindu si buddhisti, dar nu si pentru cei crestini. In China, sute de case de rugaciune au fost inchise de autoritati si zeci, poate sute de preoti au fost trimisi in inchisori. In Coreea de Nord, crestinii nu numai ca sunt inchisi, dar sunt folositi drept cobai in experimentele cu arme biologice.

Dublul standard Occidental

Situatia crestinilor nu este dificila numai in China, Nigeria sau Egipt. Chiar si in asa-zisul Occident crestin, crestinismul este in defensiva, fiind continuu obiectul ridiculizarilor, "demitizarilor" si subminarii institutionalizate prin mass-media si in cultura populara promovata de aceasta. Dublul standard si ipocrizia troneaza. Nenumaratii occidentali afluenti ce-si gasesc o identitate si un sens vietii dedicandu-se unor cauze precum "apararea drepturilor omului" sau "salvarea mediului" par sa accepte in mod senin ideea ca discriminarea, lipsa de respect si violenta verbala sunt acceptabile, atat timp cat este vorba despre crestini si credintele lor.

Imaginile sfinte ale crestinilor pot fi batjocorite - aceasta se numeste "arta" si "libertate de expresie". Ale musulmanilor, nu - aceasta se numeste "respect multicultural" si "acceptarea diversitatii". Discriminarea este rea. Exceptand atunci cand cei discriminati sunt albi crestini. Atunci se numeste "actiune afirmativa" si este laudabila. Daca lucrurile suna caricatural, este pentru ca probabil asa si sunt, inainte de a depasi pragul in care devin tragice.

Fetele ipocriziei

Elocventa faptelor brute este incontestabila. In lume sunt, conform estimarilor Centrului pentru Libertate Religioasa, "peste 200 de milioane de crestini aflati sub amenintarea violentei din cauza credintei lor" si "aproximativ 350 de milioane care sunt discriminati in mod legal in ceea ce priveste accesul la locuri de munca, locuinte si conditii de viata". Dupa cum concluzioneaza Alianta Evanghelica Mondiala intr-un raport inaintat mai demult Comisiei ONU pentru Drepturile Omului: "crestinii sunt cel mai mare grup din lume caruia ii sunt refuzate drepturi fundamentale din cauza credintei".

Problema nu este absenta datelor privind aceste incalcari ale unor drepturi elementare, ci ca dramatica realitate reflectata de ele nu are un ecou semnificativ nici macar in tarile crestine. Si aici, de obicei discutiile pe aceasta tema revin la problema ipocriziei, implicite in toata aceasta ciudata situatie.

Occidentalii sunt partasii unui consens tacit: toata lumea stie ca, daca undeva in lume crestinii s-ar deda unor acte de agresiune sau discriminare mult mai putin grave decat cele indreptate impotriva lor, toate canalele de stiri ar vui. CNN, BBC si celelalte avanposturi ale propagandei stangii liberale ar recircula stirea non-stop, iar New York Times si The Guardian ar editorializa frenetic. Toata lumea pare sa stie aceasta si cu totii par sa o accepte ca un dat. Unii neutru, altii resemnat.

In ultima instanta, pana si cei ce inteleg si sunt revoltati de situatie par sa spuna: ce altceva am putea face? Pana la urma este o lume in care BBC, organizatie creata si finantata de o tara crestina, cultiva ridiculizarea Bibliei si interzice orice referire ireverentioasa la Coran. O lume in care istoria recenta este rescrisa sub ochii nostri ca o "mare naratiune" a exploatarii imperialiste, avandu-i in rolurile principale negative pe evrei ("neconservatorii") si crestini ("fundamentalistii"). O lume in care obsesia elitelor de stanga occidentale sunt inchisorile CIA din Romania, si nu faptul ca soldatii romani le apara in Irak si Afganistan libertatea si confortul de care se bucura in mod parazitar.

Responsabilitati si intrebari


A incerca un raspuns la intrebarea "cum s-a ajuns aici?" cere o discutie separata. Cert este ca influenta masiva pe care stanga liberala o are in mass-media joaca un rol decisiv. A arunca insa toata responsabilitatea in bratele marilor trusturi media occidentale si a elitelor academice si politice de stanga este usor. Dar, in acelasi timp, si incorect. O parte la fel de mare de responsabilitate se datoreaza crestinilor insisi.

Modul in care accepta actuala situatie, felul in care gasesc pretexte pentru a se uita in alta parte, elocventele sterile si afundarea in varii forme de escapisme si "chemari sociale" ecumenice, lasandu-si coreligionarii singuri in fata persecutiilor si martiriului sunt prea vizibile ca sa scape neobservate. Si toate sunt cu atat mai stupefiante, cu cat nici macar scuza neputintei nu poate fi invocata. Datorita inteligentei, credintei si fortei inaintasilor lor, popoarele civilizatiei iudeo-crestine occidentale sunt mostenitoarele unor resurse care fac din ele azi superputerile militare, politice si economice ale veacului.

Iata de ce, pentru cei ce, desi au o relatie indeobste neutra cu religia instituita, nu pot ramane indiferenti la nedreptatile si agresiunile anticrestine, atitudinea crestinilor practicanti din Occident ramane un mister: Cum poate fi explicata pasivitatea lor? Cat din aceasta se datoreaza unui masochism intrinsec crestinismului? Este crestinismul socialmente predestinat persecutiei? Este dorinta crestinilor de a se identifica cu patimile lui Hristos un motiv al atitudinii relaxate fata de actele de martiriu? Dar aceasta poate explica in cel mai bun caz motivatiile martirilor, dar nu si resemnarea si indolenta potentialilor martori.

Sunt crestinii aflati la adapost in SUA si Europa impacati cu soarta coreligionarilor lor din China, Egipt sau Nigeria? Nu le pasa? Ce le spune credinta lor? Ce se petrece in mintile lor? Ce gandesc publicistii autodeclarati crestini care, altfel, peste tot in lume, insista sa fie o prezenta atat de vocala in dezbaterile privind teme culturale si politice de interes secular si secundar? Sunt intrebari al caror raspuns nu-l pot da cei care, oarecum excentrici acestei comunitati de har si credinta, asista intrigati la o situatie a carei complexitate paradoxala o face greu de inteles si a carei nedreptate profunda o face imposibil de acceptat. 


Citeşte mai multe despre   

 
1687 vizualizări
  • +3 (3 voturi)    
    In sfarsit, sunt si romanii informati! (Luni, 11 ianuarie 2010, 9:32)

    BEDE [anonim]

    Este o chestiune cu privire la care, de ani de zile, nici un post TV si nici un ziar cu tiraj mare din Romania nu a scris nimic.
    Doar ici-colo publicatii cu tiraj redus.
    Si pe internet exista doar cateva site-uri care spun despre aceste probleme, pe cand cele mai consultate site-uri de stiri nu spun nimic...
  • 0 (2 voturi)    
    Cine e majoritar are dreptate! (Luni, 11 ianuarie 2010, 9:40)

    ateul [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=0nfIaSvlryE
  • +2 (2 voturi)    
    Are loc un intreg scenariu... (Luni, 11 ianuarie 2010, 9:40)

    Costica [anonim]

    ...Cu banii luati tot de la noi acum suntem "ocupati" de unii care nu vor decat sa ne distruga. Darfour, zona in Sudan in care au fost masacrati sute de mii de crestini pentru care acum 150 de ani erau lichidati toti responsabilii iar acum stam si ne rugam la stele...Indonezi a, malaezia, lumea araba...Tot liberalismul asta va fi platit cu varf si indesat de copiii si nepotii nostri caci acesti "invingatori" nu au treaba cu " umanismul", "libertatea religioasa' si alte bazaconii care ne ingroapa, din cauza carora Europa devine un focar de infectie morala...Si eu nu sunt vreun radical religios doa rca deja ma irita agresivitatea minoritatilor sexuale si restul , toate avand la baza distrugerea credintei crestine. imamul londrei abai asteapta sa fluture steagul verde pe cladirea parlamentului. Sa vezi dupa aia "liberalism"...!
    • +1 (1 vot)    
      asa este! (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:23)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui Costica

      Sunt de acord cu articolul. E de ajuns sa privim in istorie, si sa vedem ca incepand cu anul 632 cand a murit profetul Mahomed, istoria islamului este o lupta continuua spre extindere (prin convertire pasnica sau pe cale armelor). Dupa perioada coloniala si primul razboi mondial se mai linistisera, dar dupa ce s-a gasit petrol in Golf, ofensiva musulmana a inceput din nou. Trist e ca lumea occidentala nu se trezeste din somnul in care doarme de atata timp, si nu face nimic pt oprirea ofesnivei lor in Occident, sau pentru protejarea crestinilor de peste mari.
      Am scris in alte posturi despre isoria expansiunii lor, si mi-au sarit unii in cap ca fac propaganda ieftina anti-musulmana. Din pacate asta e realitatea: Ierusalimul, Egiptul, Mesopotamia (iran+Irak), Nubia, Palestina, nordul Africii, Spania, Etipia, Afgansitanul, etc, toate au fost smulse Imepriului Bizantin pe cale armelor. E adevarat ca au fost si domni cateodata, mai ales cu cei care s-au convertit de bunavoie, dar ce au patit cei care au refuzat convertirea la islam, stim cu totii.
      Ideea e ca cea mai mare dorinta a lor e sa instaureze un califat musulman in Europa, Decomdata nu o fac pt ca nu pot, (nu au puterea militara), dar sa ne fereasca Cel de Sus de momentul in care vor putea.
      Asta e realitatea, asta e istoria, eu zic sa privim inapoi spre istorie in momentul in care incepem sa ne acuzam intre noi ca ii persecutam pe musulmani.
  • -1 (1 vot)    
    Abolirea crestinismului (Luni, 11 ianuarie 2010, 9:43)

    RexR20 [anonim]

    Sunt de acord ca si tine ca nu se face nimic in acest sens dar nu trebuie sa exageram, cine este crestin merge pe calea cea buna indiferent de persecutii
  • +1 (1 vot)    
    crestin (Luni, 11 ianuarie 2010, 9:47)

    murray [anonim]

    articolul a mai aparut si in 22, in urma cu mai mult timp. dar nu conteaza, e bun oricum.
  • +2 (2 voturi)    
    bun articol ! (Luni, 11 ianuarie 2010, 9:50)

    sorin [anonim]

    bravo !
  • -2 (2 voturi)    
    ce cautau acolo? (Luni, 11 ianuarie 2010, 9:58)

    mircea [anonim]

    Poate ne spuneti si noua ce cautau in Malaysia? E un teritoriu cu o alta religie. Oare de ce nu-si vad crestinii de lungul nasului? BIne ca Vaticanul are voie sa fie oripilat de islamicii care invadeaza Europa. Noroc ca nu mai exista Inchizitie ca am fi vazut destule executii publice.
    • 0 (0 voturi)    
      Amice... (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:22)

      alleex2000 [anonim] i-a raspuns lui mircea

      ...esti idiot! Cred ca tu ii intrebi si pe unguri ce treaba au prin Romania!
    • 0 (0 voturi)    
      asa, fii rau (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:28)

      vali plesca [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      chiar, ce cauta crestiinii astia in malaysia? de fapt, ce cauta crestinii astia pe pamant?
  • +1 (1 vot)    
    Bravo (Luni, 11 ianuarie 2010, 9:59)

    Ion [anonim]

    E sunt satul de sensibilitatile musulmanilor si de idiotenia si ipocrizia celor care le canta in struna. Nu poti sa faci o gluma, o caricatura, sau sau nu cumva sa le ofensezi "cartea lor de bucate" etc.
  • -1 (1 vot)    
    simplu: (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:01)

    whatever [anonim]

    roata morii...se invarte. sute de ani crestinii au taiat non-crestini. cruciadele, inchizitia, crestinarea lumii noi samd. acum a venit si randul crestinilor.
    totusi, inainte de a pronunta faze de genul: toleranta fata de alte religii, egalitarism in drepturi etc sa nu se uite ca in articol e vorba de tari majoritar non-crestine. si despre ce tari e vorba. China (hm), India, Nigeria, Egipt - zone unde democaratia si toleranta sunt doar cuvinte in dictionar.
    poate ar fi mai interesant de analizat extinderea islamului in Europa...
  • 0 (0 voturi)    
    anticrestinism (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:03)

    tavi [anonim]

    Bine pusa problema. In numele corectitudinii politice ne uitam radacinile. De fapt, atitudinea pasiva in tarile crestine cred ca se datoreaza unei false identificari a populatiei ca fiind crestini extrem de putini putandu-si asuma acest statut; prin contrast musulmanii sunt angajati religios cu fervoare.
    A nu se uita Darfur unde crimele anticrestine au devenit genocid.
  • 0 (0 voturi)    
    Cand se ataca fundatia se darama casa (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:04)

    Ion [anonim]

    Atacul asupra crestinilor grabeste caderea Occidentului. Cred ca ar trebui luat exemplu de la evrei care se apara destul de bine. Dupa crestini ei sunt a doua prioritate. Stanga jubileaza pentru ca pentru ea crestinii sunt un fel de "dusmani ai poporului" si ar trebui sa dispara. Tatucii Stalin si Lenin au omorat milioane...
  • +1 (1 vot)    
    impresie (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:05)

    andreic [anonim]

    exceptional articol, felicitari.
  • +1 (1 vot)    
    Jos palaria (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:06)

    Florin Pavel [anonim]

    Mai exista si oameni adevarati in presa, care au curajul sa spuna adevarul fara sa se teama ca nu se incadreaza in curentul general de linsare a crestinismului. Acesta este jurnalismul adevarat. Multumesc mult, domnule Dragos Paul Aligica
  • +1 (1 vot)    
    Pentru o astfel de politica.... (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:07)

    Claude [anonim]

    ... de "menajare" a simbolurilor si culturii musulmane, britanicii au platit deja un pret mare. Dar continua sa faca aceleasi greseli....
  • +2 (2 voturi)    
    curajul de a spune adevarul (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:08)

    crestin [anonim]

    Excelent articolul, dar dincolo de articol realitatea tragica descrisa este traita de MILIOANE de crestini din toata lumea.
    Cred ca mass media ne spala in mod constant creierul, si sper ca macar un astfel de articol sa ne puna pe ganduri mai mult de cateva minute.
    In timp ce ne batem cu pumnul in piept "ce mari crestini suntem" si cum aparam la noi acasa dreapta credinta ortodoxa de 2000 de ani - si suntem extrem de mandri de asta - fratii nostri intru Hristos mor cu sutele de mii in fiecare an...fara ca lucrul acesta sa ne afecteze prea mult. In acelasi timp agenda impusa de mass media -cu subiecte ridicole prin comaratie- ca incalzirea globala (care se pare ca nu prea exista) si drepturile homosexualilor (a caror dese pomeniri murdaresc mintea copiilor nostri) suscita muulta dezbatere si interes.
    Doamne ai mila de noi si de copiii nostri !!!
  • 0 (2 voturi)    
    persecutie (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:08)

    satyr [anonim]

    In primul rand sunt sigur ca exista minoritati religioase la fel de persecutate ca si crestinii, de exemplu ateii. http://en.wikipedia.org/wiki/Discrimination_against_atheists

    Iar in al doilea rand, istoric vorbind, crestinii discriminati de acum nu fac decat sa culeaga roadele imperialismului si colonialismului crestinilor aupritori de acum cateva secole. Asta e situatia, orice fapta are consecinte, chiar daca aceste consecinte vin dupa cateva generatii.
    • 0 (0 voturi)    
      ateii, (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:26)

      vali plesca [utilizator] i-a raspuns lui satyr

      minoritate religioasa? esti mai tare in paradoxuri decat lewis caroll...
  • +1 (1 vot)    
    persecutia Crestinilor (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:15)

    istoricul [anonim]

    Am lucrat 2 ani in Libia,tara unde singurul terorist e statul;acolo nici macar Bin laden nu s-ar putea aciua fara binecuvintarea lui Gadhaffi....Libia,tara cu 4 milioane de bastinasi si 4 milioane de straini care sa lucreze pentru ei....Majoritatea strainilor sint crestini,iar pentru o tara de 2 ori mai mare decit Frantza singura biserica catolica este la Tripoli;cea ortodoxa nu mai exista de pe la inceputul anilor 90...Timp de 2 ani s-au facut presiuni mai mult sau mai putin discrete asupra mea sa imi scimb religia ("Ante leazem fi muslim" - trebuie sa fii musulman)auzeam aproape zilnic...Asta pina am invatzat expresia-cheie al islamului :"Insha'Allah" -daca o vrea allah - si apoi incetul cu incetul m-au lasat in pace...am avut totusi sansa sa lucrez in Libia si nu in Arabia saudita;acolo sint periculosi de-a dreptul! Dupa 12 ani de la aventura libiana,traiesc in Occidentul european si traind relitatile cotidiene de aici nu pot sa nu va dau dreptate -ca de fiecare data cind va citesc-Domnule Aligica....Profetiile lui Nostradamus spun ca abia in 2034 Europa sa va debarasa de ciuma islamului si de sobolanii ei propagandistici...eu din pacate voi fi prea batrin sa particip activ la aceasta sarbatoare...
  • -1 (1 vot)    
    delimitare (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:17)

    marpo [anonim]

    Citesc despre "teritorii cu alta religie" "teritorii majoritar necrestine" si alte bazaconii. Conform acestei logicii nici acum doua mii de ani nu ar fi trebuit crestinat nimeni.
    La fel prin reciprocitate nu ar trebui permisa nici intrarea musulmanilor in Europa si alte "teritorii majoritar nemusulmane", decat poate dupa o convertire.
    De asemenea citesc unele comentarii cum ca daca o religie este majoritara intr-un stat, reprezentantii ei pot face ce vor cu cei de alte confesiuni, ca sunt majoritari.
    Ce faci cu tarile unde majoritatea se modifica in cativa ani, vezi cazul Libanului?
    Probabil ca respectivii crestini ar trebui sa isi caute alta tara.
  • -2 (2 voturi)    
    Pozitie duplicitara (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:19)

    Radu Humor [anonim]

    In fond cel mai mare dusman al crestinismului este
    iudeo-masoneria, care il ataca chiar la el acasa., asa ca a plange de mila lor , cand ei stau la originea celor mai cumplite fapte pe care le prescriu "Protocoalele Sionului" si "Kabbalah", mi se pare curata diversiune,
  • +1 (1 vot)    
    Bravo! (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:23)

    Ducu [anonim]

    Un articol plin de curaj (mai exista sa ceva???)contra curentului dominant inclusiv in Romania pentru care multumim autorului si Hotnews.
  • +1 (1 vot)    
    Persecutie doar?!? (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:25)

    Vax [anonim]

    Presupun ca denumirea de "genocid religios" i s-ar potrivi mai bine acestei situatii!
    Si daca tema de campanie "Romania bunului-simt" nu avut succes, atunci poate "Lumea bunului-simt" ar avea mai mult succes?!?
    Am avea aceeasi reactie de oameni apatici, ca si in tara!
    Nu ne convine sa ni se atraga atentia ca nu ne mai pasa de semenii nostrii! Ne este mult prea bine si nimic nu ne scutura sa ne trezeasca la realitate!

    Dormiti, elitele intelectuale vegheaza la linistea d-voastra!
  • +1 (1 vot)    
    Mai, fiti europeni (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:26)

    cet23 [anonim]

    Mai, fiti europeni, ce draq?
    Nu este corect politic sa se vorbeasca despre persecutiile crestinilor in lume! Ii suparati pe islamisti!
    Retineti odata pentru totdeauna: in Europa nu este voie sa se vorbeasca despre persecutia crestinilor oriunde in lume! Se poate in schimb vorbi cu inalta evlavie despre persectuiile asupra musulmanilor si despre cultura lor inalta! Asa e corect politic!!!
    Daca stau bine sa ma gandesc, in Europa nici a fi crestin propriu-zis nu e neaparat foarte corect politic... Daca prin asta ii suparam pe musulmani?
    Repetati dupa mine, in cor: "trebuie sa fim corecti politic!" Asa! Inca o data! Buuun... Acum luati o foaie de hartie si scrieti textul asta "trebuie sa fim corecti politic" de 50 de ori! Aveti de grija ca revin in 15 minute si care nu imi prezentati foaia ce v-am cerut-o, va declar rasisti, si ati pus-o rau de tot! Ce draq!
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari dle Aligica! (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:27)

    emsal [anonim]

    Un articol extraordinar, scris cu mult curaj. Putini stiu ca una dintre cele mai mari organizatii din lume care sustine cauza crestinilor persecutati a fost fondata de pastorul roman Richard Wurmbrand - The Voice of the Martyrs.
  • 0 (0 voturi)    
    crestinism (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:27)

    dorin [anonim]

    Este o problema reala cea ridicata de Dl.Aligica.Dar sa privim si la ROMANIA. Exista,si nu de azi,de ieri, o discriminare a tuturor cultelor crestine minoritare.Ce ziceti de scoaterea Departamentului Cultelor dela ministerul Culturii si trecerea sa in subordonarea primului ministru,la insistentele BOR?Casicum secretarul de stat dela Culte n-ar fi fost numit tot de catre Patriarh.Dar nu era admisibil ca ministrul(intr-un stat laic,nu-i asa)sa apartina unui cultminoritar!Ce sa mai vorbim despre greco-catolici, persecutati inca la 20 de ani dupa"revolutie"! pe astia cine-i mai apara?Nici macar Dl.Aligica!
  • 0 (0 voturi)    
    Articol excelent (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:28)

    Vlad [anonim]

    Dle Aligica, aveti foarte mare dreptate. Toata stima pentru articol.
  • -1 (1 vot)    
    reversul credintei crestine............... (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:29)

    capatu` satului [anonim]

    autrorul articolului ne prezinta intr-un ghiveci foarte frumos o lista a persecutiilor organizate impotriva crestinilor, persecutii ordonate de conducerea mai multor state, fiind ridicate la rangul de politica de stat.............

    se uita totusi ca Vaticanul a sponsorizat si incurajat uciderea si exterminarea unor natiuni pe teritoriul Europei: ma refer la mauri in Spania, protestanti in Franta, etc.,
    binenteles nu are rost sa mai punem la socoteala cruciadele...............................

    ce a reusit crestinismul pe glob stim: civilizatii intregi distruse in America Latina de catre Biserica Catolica in numele crestinarii, disparitia indienilor din America de Nord realizata de protestanti si biserica anglicana,
    populatii intregi decimate pe tot globul in numele religiei crestine adevarate,

    imi poate spune un enorias catolic ce a facut Biserica Catolica pt. atenuarea suferintelor produse atator natiuni in numele credintei si furtul atator averi pe tot globul,
    scuzele intaiul prelat al Bisericii Catolice nu sunt de ajuns, ci trebuie ca Vaticanul sa inapoieze tot ce a construit prin furt si sa plateasca pt. faradelegile comise, dar asta nu se va intampla niciodata si stiti de ce, pt. ca suntem crestini persecutati si nu mai apucam sa vedem crimele comise de noi impotriva celorlati...................
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti, prietene (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:57)

      vali plesca [utilizator] i-a raspuns lui capatu` satului

      in primul rand, pentru ca ceea ce spui tu nu e la tema. articolul vorbeste despre persecutiile la care sunt supusi crestinii ACUM, nu despre persecutiile pe care le realizau crestinii acum 500 de ani. in al doilea rand, gresesti cand sugerezi ca nedreptatea de azi e validata de nedreptatea de acum 500 de ani. gresesti si cand sugerezi ca misiunile crestine din toata lumea nu fac nimic pentru atenuarea suferintelor. fac, si chiar foarte mult...
      iar fiindca vorbesti de distrugeri, numeste o mare civilizatie care nu a devenit mare prin distrugerea altor civilizatii. iar pana atunci, ca un exemplu, citeste asta: "The Islamic conquest of India is probably the bloodiest story in history. It is a discouraging tale, for its evident lesson is that civilization is a precious thing, whose delicate balance of order and liberty may at any time be overthrown by barbarians invading from without and multiplying within." – Will Durant, “The Story of Civilization”
    • 0 (0 voturi)    
      "fisa postului" (Luni, 11 ianuarie 2010, 11:00)

      Ducu [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

      Ref "ghiveci" te referi la recipientul in care se pune pamant cu flori sau felul de mancare?

      "Ghiveciul"tau se refera la o "lista" de situatii in care din pacate credinta crestina in forma ei catolica a fost amestecata in mod total nefericit cu interesele pur materiale si de putere ale unor state si mai precis ale unor oameni.
      In concluzie te invit sa imi indici care este temeiul Scripturistic al acestor crime, repet al acestor crime!

      Si eu pot spune ca sunt orice, astronaut, medic, chinez, crestin, musulman, fotbalist, .... important este daca ma comport sau nu, conform cerintelor "fisei postului"!
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo dle Aligica! (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:33)

    John [anonim]

    era timpul ca cineva sa scrie despre soarta NENOROCITA a crestinilor din Asia si Africa


    jos fundamentalismul musulman si ipocrizia occidental-liberala!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari pt articol ! (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:36)

    Tataie [anonim]

    Mult curaj, logica si profesionalism.
  • 0 (0 voturi)    
    TOT RESPECTUL (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:39)

    Aurel Silivestru [anonim]

    Exceptional articol, felicitari, felicitari! !! Chiar nu imi venea sa cred cand l-am citit.
  • 0 (0 voturi)    
    Inchizitia anticrestina mondiala (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:40)

    Savonarola [anonim]

    1. Tocmai din aceasta cauza cardinalul Ratzinger a fost ales papa , Biserica Catolica a vrut sa dea un semnal clar pentru ca si-a dat seama ca liberalismul de stanga , inceput a fi promovat odata cu miscarile studentesti din Europa de vest din 1968 , este daunator religiei si credintei crestine .
    2. Decrestinarea in statelor musulmane ( dar si de alte credinte decat crestina ) a inceput dupa al doilea razboi mondial , iar acum e in plin avant . In unele state cum ar fi Egipt , Liban , structura religioasa s-a modificat profund fata de acum 60 ani , populatia crestina scazand dramatic .
    3. Si la noi sunt destui intelectuali + ziaristin + posturi tv + ziare care habar n-au de nimic ,, dar promoveaza cu nerusinare minoritati sexuale , casatoria intre persoane de acelasi sex , sau pur si simplu ataca in mod marsav credinta crestina , Biserica Ortodoxa si pe Patriarh . Daca insa media straina citata in articol ( dar si multe altele ) este recunoscuta pentru accentele puternic ateiste , la noi ziaristii se supun poruncilor si intereselor proprietarilor de trusturi
  • 0 (0 voturi)    
    foarte bun articolul (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:45)

    florin [anonim]

    dupa ce am vazut un film bun ieri (Avatar) azi citesc un articol bun (nu la dimnsiunea filmului dar poate cea mai buna analiza a saptamanii). Felicitati!
  • 0 (0 voturi)    
    Nous reculons comme une ecrevisse. Umberto Eco! (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:49)

    ady [anonim]

    excelent articol si analiza. Are cap, corp, coada si concluzie lasind loc si de o continuare cel putin, poate chiar o discutie pe aceasta tema.

    din pacate, de la Happy Hanuka si Kawanza incoace, stapanii decadenti ai lumii (anglo-saxonii) au cam luat-o razana. Francezii, Elevtienii, latino si paradoxal Ortodocsii in schimb se trezesc din ce in ce mai puternic la realitate si reactioneaza comportandu-se - logic si normal!
  • 0 (0 voturi)    
    Aparitia Fecioarei Maria Egipt 16 Dec 2009 (Luni, 11 ianuarie 2010, 11:04)

    Dragos [anonim]

    Aparitia Fecioarei Maria, Egipt 16 Dec 2009 Biserica Ortodoxa de rit Copt
    http://www.youtube.com/watch?v=OOCQeYECWU0&feature=player_embedded


Abonare la comentarii cu RSS


Asigurari si Pensii




Vremea la


/
Mâine:
|